Een Jonge Start met een Grote ImpactWie denkt aan succesvolle internetondernemers in Nederland, komt al snel uit bij de naam Ben Woldring. Geboren op 6 februari 1985 in Groningen en opgegroeid in Usquert, maakte Ben al op jonge leeftijd een grote indruk. Hij werd bekend in 1998 toen hij, voor wat aanvankelijk slechts een schoolopdracht was, de website Bellen.com oprichtte. Het doel? Een simpele maar revolutionaire tool bieden waarmee gebruikers prijzen voor mobiele telefonie konden vergelijken. Het duurde niet lang voordat hij de nationale media bereikte, met optredens in programma’s zoals Kassa en Jeugdjournaal. Tegen 1999 vierde Bellen.com zijn 100.000e bezoeker, en in de jaren daarna groeide het uit tot het vlaggenschip van zijn latere bedrijf, Bencom B.V. Laten we de opmerkelijke levensloop en prestaties van Ben Woldring verkennen en ontdekken welke lessen ondernemers, techliefhebbers en studenten hieruit kunnen halen. Eerste SuccesverhalenBen’s ondernemersavontuur begon toen hij slechts 13 jaar oud was, maar zijn volharding bracht hem erkenning op volwassen niveau. Zijn eerste grote mijlpaal was het opzetten van Bellen.com, inmiddels dé onafhankelijke vergelijkingssite voor mobiele telefoons en abonnementsdiensten in Nederland. Zijn prestaties bleven niet onopgemerkt. Hij werd in 2003 door Ernst & Young uitgeroepen tot Ondernemer van het Jaar. Vervolgens kreeg hij in 2006 internationale erkenning toen hij door Business Week werd benoemd tot beste Europese ondernemer onder de 25. Diversificatie met Bencom B.V.Ben Woldring is niet alleen een ondernemer, maar ook een strateeg met een scherp oog voor kansen. Zijn bedrijf, Bencom B.V., laat zien hoe diversificatie een grote rol speelt in een duurzame onderneming. Naast Bellen.com beheert Bencom meerdere vergelijkingssites die verschillende niches bedienen, zoals energie, internet en hotelboekingen. Een van de opvallende toevoegingen aan zijn portfolio is LookingforBooking.com, waar reizigers prijzen van hotels en grote boekingssites eenvoudig kunnen vergelijken. Het is een uitbreiding die aantoont hoe Ben zijn expertise verbreedt naar verwante markten terwijl hij zijn kernprincipe van gebruiksvriendelijke prijsvergelijking trouw blijft. Filantropisch Werk en GemeenschapsbijdragenSucces gaat voor Ben Woldring hand in hand met teruggeven aan de maatschappij. Hij is een trotse ambassadeur van organisaties zoals de Beatrix Kinderkliniek in Groningen en de Stichting voor het Gehandicapte Kind. Door zijn invloed en middelen strategisch in te zetten, laat hij zien hoe een ondernemer zowel financieel succes als maatschappelijke impact kan nastreven. Lessen uit “Ik Ben Internet-ondernemer!”Ben’s autobiografie, Ik Ben Internet-ondernemer!, biedt een uniek inzicht in zijn gedachtegang als ondernemer. Het boek combineert zijn persoonlijke verhaal met praktische tips en adviezen voor iedereen die meer wil weten over internetondernemerschap. Enkele van de belangrijkste lessen uit zijn boek zijn onder meer:
Invloed op de Tech- en OndernemerswereldMet zijn werk heeft Ben niet alleen een positieve stempel gedrukt op de Nederlandse markt, maar ook bijgedragen aan het stimuleren van concurrentie en innovatie in de prijsvergelijkingsindustrie. Door gebruiksvriendelijke oplossingen te ontwikkelen, heeft hij bedrijven geïnspireerd om klantgericht te innoveren. Daarnaast is hij een bron van inspiratie voor jonge ondernemers en techliefhebbers, die in zijn reis een blauwdruk zien voor het opstarten en opschalen van succesvolle bedrijven. Hoe Ben Woldring Blijft InspirerenVan jonge techondernemer tot invloedrijke speler in de branche, Ben Woldring heeft bewezen dat passie en visie kunnen leiden tot langdurig succes. Zijn werk herinnert ons eraan dat het niet alleen draait om financiële winst, maar ook om het bouwen van een erfenis die de wereld blijvend verbetert. |