Verminder het hongergevoel door onze schema

ambiejans-1

Altijd trek in tussendoortjes? Wil je graag je hongergevoel wat vaker onderdrukken? Deze tips van de diëtist Losser kunnen zorgen voor meer verzadiging. En maken dat je snoep en snacks tussendoor wat makkelijker laat staan.

Vezels verminderen hongergevoel

De eerste tip van diëtist Losser  is dat je meer vezels moet eten. Als vezels vocht op zuigen, zwellen ze op in je lichaam. Het gevolg: je bent langer verzadigd. Daarnaast vertragen ze als het ware de spijsvertering. Door vezelrijk te eten doet je lichaam dus langer over de vertering. Daardoor krijg je minder snel honger na iets vezelrijks. Wat kan je dan eten? De diëtist Losser geeft hierbij voorbeelden. Kies voor muesli, havermout of volkorenbrood bij het ontbijt, neem een ruime portie groenten bij de avondmaaltijd en eet groenten bij je lunch. En zorg iedere dag voor minimaal 2 porties fruit, volkoren producten en een handje noten of studentenhaver. Eet ook wekelijks een keer peulvruchten.

Drink water

Een andere belangrijke tip van diëtist Losser  is om water te drinken. Vezels kunnen alleen opzwellen als er voldoende vocht voor ze is. Ze zwellen dan op, vullen je maag en darmen en zorgen dat je een verzadigd gevoel krijgt. Een volwassene heeft gemiddeld 1,5 tot 2 liter per dag aan vocht nodig in de vorm van dranken. Water heeft de voorkeur. Maak een gewoonte van om een kan water (met een takje munt, wat komkommerschijfjes of citroen erin) op tafel te zetten bij het diner. En leer jezelf aan om bij elke maaltijd iets te drinken, liefst 2 kopjes of glazen. Op die manier leer je het aan om veel water te drinken aldus de diëtist Losser. Ok is het goed voor volle vetten te eten . Het klinkt raar zegt de diëtist Losser, maar volle vetten zorgen ervoor dat de vertering wat langer duurt en je maag wat langzamer geleegd wordt. Met deze tips en de hulp van diëtist Losser lukt het je om af te vallen.