Betrokkenheid genereren

Iedereen weet dat betrokken medewerkers de sleutel van een goede bedrijfsvoering zijn, of dit nu op een administratiekantoor of in een dierentuin is. En je weet ook dat betrokken en tevreden medewerkers niet snel het bedrijf zullen verlaten. In bedrijven waar het verloop hoog is of in de seizoensarbeid, kan het dan ook handig zijn om digital signage toepassingen te gebruiken. Je kunt zelfs een combinatie maken van interactieve signage, mobile signage en social media.

Een voorbeeld van combinaties

Als je kijkt naar een productiebedrijf, waar het werk niet bijzonder interessant is en waar dus het verloop hoog is, kun je interactieve signage gebruiken om open posities of nieuwe startmomenten te laten zien. Iemand die werk nodig heeft of wel betrokken is – vanwege de prettige werksfeer bijvoorbeeld en niet zozeer vanwege de werkzaamheden – kan op deze manier zorgen voor nieuwe medewerkers. Met mobile signage kun je jezelf op de hoogte laten houden, zodra je bij interesse in het bedrijf je mobiele nummer hebt achtergelaten. Het hoeft dan niet eens direct over vacatures te gaan. Het kan ook een open dag zijn of nieuws dat het bedrijf naar buiten wil brengen.

Social media

Door interactieve signage ook nog te combineren met social media, wordt het makkelijker om berichten met je netwerk te delen. In je pauze heb je even door de onderwerpen gescrold en die vacature heb je gedeeld met je vriendin. Bij thuiskomst kun je met je vriendin al meteen verder praten over die vacature en misschien heeft ze al wel vragen waar je haar bij kunt helpen. Door de lijnen kort te houden en het waardevolste goed binnen je bedrijf in te zetten, haal je het beoogde effect van al je communicatiemiddelen. Nu is het alleen nog handig als je iemand verantwoordelijk kunt maken voor het bijhouden van alle communicatie-activiteiten.