Wanneer een baan bij een callcenter jou iets lijkt en je gaat solliciteren dan wil je deze baan natuurlijk binnenhalen. Zeker wanneer het gaat om het callcenter van BespaarUni in Nijmegen. Het personeel wordt daar absoluut in de watten gelegd: zo krijg je en royaal uurloon, krijg je bonussen en extra’s wanneer je contracten binnen haalt en worden er prijzen uitgedeeld voor de beste werknemers en dat iedere maand! Uiteraard wil je deze job hebben en daarom hebben we 10 sollicitatie tips bij Callcenters voor jou op een rijtje gezet!
Tip 1: Wees voorbereid!
Het is belangrijk om je voor te bereiden wanneer je gaat solliciteren. Het is belangrijk om te weten voor wat het bedrijf staat, wat ze doen en waarom je er wil gaan werken. Die vraag krijg je sowieso voorgeschoteld.
Tip 2: Maak een goede eerste indruk
Wees beleefd, glimlach en neem een actieve houding aan. Zo maak je meteen een goede indruk. Stel vragen wanneer je iets niet begrijpt en kom geïnteresseerd over.
Tip 3: Kledingadvies
Wanneer je op sollicitatie gaat, kan je je best semi-formeel kleden. Wanneer je gaat voor een job waarbij je meteen in contact komt met klanten mag het wat formeler dan wanneer je geen face to face klantencontact hebt.
Tip 4: Dingen die je best niet zegt of vraagt
Het is goed om stil te staan bij de dingen die we best niet doen of zeggen. Meteen vragen wat je gaat verdienen bijvoorbeeld is niet ok. Vragen als wat doet het bedrijf precies of hoelang duurt mijn proeftijd, komen echt niet goed over.
Tip 5: Geen eenrichtingsverkeer
Een recruiter wil graag een interactief en goed gesprek wanneer hij jou laat solliciteren. Zit dus niet de hele tijd met pen en papier op je schoot om alles op te schrijven wat er gezegd wordt maar praat met elkaar!
Tip 6: Slechte eigenschappen
Een vraag die sowieso wordt gesteld, is wat jouw slechte eigenschappen zijn. Belangrijk is om er een tweetal op te noemen maar er meteen bij te vermelden hoe je hieraan kan en wil werken.
Tip 7: Goede eigenschappen
Het tegenovergestelde is de vraag naar de goede eigenschappen. Geef 3 goede eigenschappen en let erop dat je ze kan onderbouwen. Geef voorbeelden zodat de recruiter zeker weet dat dat jouw goede eigenschappen zijn.
Tip 8: Geef geen standaardantwoorden
Een standaardantwoord bestaat niet, een recruiter vind het fijn wanneer je op een eigen manier antwoord geeft op de vragen die er gesteld worden. Geef er dus je eigen toets aan.
Tip 9: Bereid je voor op het tweede gesprek
Wanneer je wordt uitgenodigd voor een tweede gesprek heb je een goede indruk gemaakt en wil je helemaal gaan voor de job. Bereid je dus extra goed voor wanneer je een tweede keer mag terugkomen.
Tip 10: Dezelfde vragen of een opdracht
Het kan zijn dat het tweede gesprek met een andere persoon is en dat je dus een paar dezelfde vragen krijgt als op het eerste gesprek. Evengoed is het mogelijk dat je tijdens het tweede gesprek een opdracht moet doen zoals een klant opbellen.
Hopelijk heb jij met deze 10 sollicitatietips bij Callcenters meteen die droomjob binnen!
|
https://123vergelijkers.nl/ |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Wanneer moet u uw huis opnieuw bekabelen? Als het gaat om het renoveren van uw oude huis, mag u niet over het hoofd zien de bedrading die moet worden gedaan door professionele...
- Op welke zonnepanelen kosten rekenen? De zonnepanelen kosten zijn nog nooit zo laag geweest. Het is dus zeker een investering dat wordt aangeraden om te doen. We zien dat jaarlijks...
- Waarom investeren in zonnepanelen goed is voor bedrijven Nu de kosten van traditionele energiebronnen stijgen en de kosten van zonnepanelen dalen, is het geen wonder dat steeds meer bedrijven overstappen op zonne-energie. Niet...